20 Kasım 2013 Çarşamba

Oyun Tasarlama İzlenecek Harita

Bir oyun türü seçHer başarılı oyun benzersiz olmasına rağmen, hemen hemen hepsi belirli bir tür içine sığacak şekilde soyutlandırılır. Oluşturmak istediginiz oyun için bir tür yane bir altyapı ileryeş seçmek sizin için yolu kısaltacaktır örnek oyun türleri

MMORPG (Massively Multiplayer Online Role Playing Game): Servere bağlı kalınarak oynanabilen çok katılımlı RPG'ler (rol yapma oyunları). World of Warcraft, Dungeons&Dragons, EverQuest.

FPS (First Person Shooter):Yönettiğimiz karakterin bakış açısından oynadığımız oyunlar. Half Life, Halo, Far Cry, Call of Duty.

RPG (Role Playing Game): Bizdeki anlamı kısaca RYO’dur. Yani rol yapma oyunu. Oyundaki karakterin gücü, hızı, büyü gücü vs. kademeli olarak gelişip level atlanır. Oblivion, Diablo, Fable, Baldur Gates bu türün içine girer.

Adventure: Gez, araştır bulmacaları çöz mantığının işlendiği oyunlar. Syberia, Broken Sword, 

Simülasyon Oyunu Simülasyon türündeki oyunların amacı basittir; gerçek olayları bize aynen aktarmasıdır.Kullanımları hatta konsolların bile gerçeğe uyarlanması bir çok kişiye zevkli gelmektedir.Bunlar uçak, gemi, aile vb. simülasyonu olabilir.Örnek verecek olursak bu oyun tiplerine Sims, Flight Simulator, Ship Simulator gibi.

Strategy Oyun Türü Strategy / Strateji oyunlar genelde isminde anlaşılacağı gibi stratejik kararlarla oynanan oyunlardır.Bu bir topluluğun gerektirdiği gercekliklede oynanabilir.İnsanın hayatta kalabilmesi için ev yapması, yemek için tarla yapılması, malını yagmadan koruması için asker çıkarması gibi gerçeğe dayalı oyunlardır.Örnek vermemiz gerekirse Age of Empires, Star Craft, Red Alert, Cossack gibi.

Action, Adventure Türü oyun Action, Adventure yani Türkçesi Aksiyon / Serüven, Macera anlamlarına gelir.Adındanda anlaşılacağı gibi aksiyon ve macera iceren oyunlardır.Örnek vermemiz gerekicek olursak, Tomb Raider, Prince of Persia, Hitman gibi

Senaryo. Bu ifade oyunun ileryeyişi unutmayınki oyun aldım veresiye gitmez kullanıcılar akıcı bir oyun ister oyun türünüzü seçtikten sonra örnegin mmorpg bir oyun yazacagız nasıl bir konusu olabilir yunan mitolojisi veya kendi tarihimiz Osmanlı aldıgımız konu şu şekilde ilerlemeli giriş,doguş,ileryeyiş. Çeşitli görevler ile dahada süsleyebilirsiniz oyununuzu.

Ön tasarım. Bu sadece sayfa bir çift olmalı, ama oluşturduğunuz oyun deneyimi kalbinde olacak. Bu oyun ile ilgili temel kavramları içeren, ve senin fikrindeki video oyunu olup olmadıgını gömek için konsol tema ana görunum karakter işleyiş kavramlarını incele hemen şıp diye başlanmaz bunu bir taslak olarak düşünun.


Bu özellikleri yazınözellikleri aynı tarz diğerlerinden oyun ayıran nelerdir.Fikirlerinizi ve kavramları listeleyerek başlayın. Eylem-odaklı cümleler içine bu kavramları çevirin. Bunlar oyununuza diğer oyunlardan ayıranlar ve renk katanlar olacak zorlayın biraz kendinizi.
• Konsept: uzay istasyonu yapımı.
• Özelliği: kendi kişisel uzay istasyonu kurmak ve yönetmek.
• Konsept: asteroitler zarar
• Özellik: Diger pvp oyuncular dışında asteroitler, güneş patlamaları ve kuyruklu yıldızlar dahil olmak üzere çevresel tehlikeler, karşı hayatta kalmak için mücadele.


Bir ara verin. Bir,iki günlük ara verin düşünün ne kadar ileri gidebilir alel acele bir oyun olursa sonuç hüsran olacaktır daha neler ekleyebilirim fikir alış-verişinde bulunun küçük eklentiler önemlidir heyecan yaşatır. 


Tasarıyı Belgelere dökün. Bir Takım ile çalışıyor iseniz demiyecegim çünkü çalışmanız gerek ! Tasarımı video oyununu belgelere dökun gerekli kodlar ve ek oyun motorları ile taslaktan cıkarın ve alt yapıyı olusturun araziyi, temayı, barları, karakterler, objeler, sesler, hareketler. Bu oyunun mekaniğini, arsa, ayar, estetik tasarım daha ayrıntılı acın ve ayrıntılar üzeribe calışın Belgenin biçimi nesh,mesh,tbl,n3 vs içeriği kadar önemli değildir.

Içindekiler tablosu formüle. Oyunun her yönünü içindekiler tablosunda ele alınması gerekiyor. Hikaye temelde oyun mekaniğinin bağlı oldugu sürece dahil edilmesi gerekmez sonradan eklenecek fonksiyon haritası ile bağlanacaktır cryenginer3 de bunu daha iyi anlarsınız. 

Hangi oyun motor karar verin.Oyun motoru oyunun temelininde temelidir. Bu oyun yaratılması için kolaylığın gelişmenin ayagınıza elen araçlarından biridir. Bu daha fazla zamandan verimli veya sıfırdan yeni bir tane oyun oluşturmak için daha az karmaşa yaşayarak oyun yaratmak için geliştirilir. Oyun geliştiriciler için tasarlanmış çeşitli motorlar vardır.
Motorlar genellikle daha basit grafik, ses, ve AI işlemek için yapıldı.Farklı motorların güçlü ve zayıf yönleri vardır. Diğerleri 3D grafikler için tasarlanmıştır Bazıları, 2D grafik için daha uygundur. Bazı motorlar diğerlerine göre daha çok daha fazla programlama bilgisi gerektirir. Eğer daha önce hiç kodlama deneyiminiz yoksa kullanabileceğiniz birkaç oyun geliştirme araçları vardır. Oyununuzu taslaktan cıkarıp bir proje haline getirin. Popüler oyun motorları şunlardır:

RPG Maker XV - 2D RPG için tasarlanmış bir betik motoru geleneksel JRPG tarzıdır.
Battle Fightlet Hero 2
Cry Enginer - Fps Oyun olusturmak için birebir acık yazmanlı kodları ile buyuk kolaylık ve rahatlık saglıyor ayrıyeten crysis için map ve devoloop yazabilirsiniz 
Oluşturulan Oyunlar Far Cry,Crysis,Crysis 2,Ainon Tower Of Eternity
Unity 3D - Unity 3D motorunu kullanan oyunlar, Unity Web Player eklentisi sayesinde hiçbir kurulum işlemi olmadan web tarayıcı üzerinden çalışabilmektedir. Bu yönü sayesinde oyunlar bilgisayara daha az yüklenirken bir oyuncuyu yeni bilgisayar alma zahmetinden kurtarmış olur. Unity'nin oyun yapımcılarına sağladığı başka bir kolaylık da Unity ile geliştirilen bir oyunun herhangi bir altyapı değişikliğine gerek olmadan farklı platformlara (PC, Mac, Web, iOS, Android) uygun olarak derlenebilmesidir. Unity 3D şu anda 3 farklı skript dil yapısını (Java Script, C# ve Boo) desteklemektedir.
Battlestar Galactica Online,BeGone,Extreme Cabbie,
3D GameStudio - Yaygın adı Gamestudio ya da kısaca 3DGS olarak bilinen, Level Editör, Model Editor, Script Editör ve Acknex motorunu içeren,3D uygulama, oyun ve gerçekçi sanal uygulamalar geliştirmeye yönelik yazılım paketidir.Paketteki editörler Windows işletim sistemi üzerinde çalışmaktadır. Paketin farklı fiyatlarda farklı sürümleri vardır, daha düşük sürümlerde bazı özellikler kısıtlıdır.
Süpercan,Süpercan2,Kabus22,Wonderful end of the world
Unreal Engine - Epic Games tarafından geliştirilen ve ilk olarak 1998 yılında yayınlanan Unreal isimli birinci sahış (fps) oyununda kullanılan oyun motoru Esas olarak birinci şahıs nişancı oyunları için geliştirilmesine karşın, sonraları çeşitli türlerdeki oyunlarda kullanıldı.
BioShock, Medal of Honor: Airborne, Sin City, X-Men Origins: Wolverine

Sesler- Projenizde tabiî kide olmazsa olmazları sesler oyununuzda sahneleri sesler ve efeckler ile zenginleştirirseniz dahada başarılı bir çalışma ortaya çıkacaktır. Sesler basit bir mikrofon ile sizin yaratıcılıgınıza kalmıs senaryoda karakterlere konumsa efeckleri veya yagmur,yıldırım,vuruş vs durumları zenginleştirebilirseniz dahada bağlamcı bir sahne hazırlamıs olursunuz zaten nette yeteri kadar ses font ve efeck mevcut geriye kalanlarıda sizler olusturabilirsiniz.

Online Oyunlar İçin. Oyununuz eğer online bir oyun olarak yazmaya karar verdiyseniz farklı boyutlarda bir database-files veri tabanı olusturmanız gerek veritabanı programcılığında: Dbase ,Acces ,Foxpro ,Sql... gerek bu nedir proje içerisindeki valueler çeşitli yazman kodlar ile eklenir buda sizin isteğiniz dışında gelişen senaryolar olmaz bunu bir çeşit sanal yazmanlama olarak düşünun istediginiz şekilde hareket ettirebilirsiniz mesela bu eşya ‘’20082’’ şu mob’tan elde edilecek all item <’’20082’’ < mob ‘’19321’’ in drop gibi veya bu eşya şu seviye kordinatında gelişebilecek all item <‘’20082’’ < upgrade ‘’20083’’ %78 bu vericeniz valuelere dikkat edin mesela bizim olustudugumuz 200 item kodu 82 seviyesi gibi ortaya cıkan 20082 valuesi item kodu ve seviyesi şeklinde olur.

Tavsiyeler.
- Oyun yapımı hakkında bilgi toplamak yeterince değil gördugun görecegin kadar
- İlk hedefimiz oyun motorları hakkında bilgi almak
- Bildiğimiz programlama dilleri üzerinde tekrar çalışıp buna yenilerini eklemek ( C++ , C# vs. )
- Oyunun görüntüsü hakkında biraz bilgi ( tabi ki oyunu direk 3D yapmayı düşünmüyoruz fakat 2D olacaksa da nasıl olacak ? )
- İyi bir çalışma ekibi
- DirectX ile oyun programlama,C++ makale ve kitablar mevcut okuma yane bilgi bilgi ve surekli bi gelişim cabası.

2 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Bu sayfayı incelemenizi öneririm. http://www.cihanyamaneren.com/makale/oyun-yapimi

    YanıtlaSil